Na amerykańskim rynku turystycznym pojawiła się nowa oferta dla turystów - tzw Mystery trip, czy tajemnicza podróż? Na czym ona polega? W skrócie jest to opcja wyjazdu, którego cel do samego końca pozostaje tajemnicą. O tym, gdzie pojedziemy, dowiadujemy się kilka godzin przed podróżą. Mystery trip kusi nie tylko wielką niewiadomą, ale również i ceną. Czy taka oferta ma szansę przyjąć się w Polsce?
Z roku na rok liczba osób, które chcą przeżyć coś nowego, niestandardowego wzrasta - trend ten widać również na polskim rynku turystycznym, nowe formy spędzania wakacji i wolnego czasu powoli stają się coraz bardziej popularne.
Z mystery trip, czyli tajemniczą podróżą, przygoda rozpoczyna się już przy samym wyborze, czyli na stronie internetowej (oferta, jak na razie dostępna jest tylko przez Internet, na stronie www.nextpedition.com), w momencie zakupu wycieczki. Najpierw rozwiązujemy interaktywny test składający się z 15 pytań, którego wyniki określą, jakim typem podróżnika jesteśmy, a specjaliście z biura podróży pozwoli wybrać ofertę najodpowiedniejszą dla nas. Ma to na celu dobrania wycieczki, która będzie najlepiej odpowiadała naszym gustom określonym na podstawie testu.
Następnie system informuje nas, jakiego typu odzież mamy spakować, a w dalszej kolejności, przed rozpoczęciem podróży, każdy uczestnik otrzymuje mobilne urządzenie elektroniczne za pomocą,
którego przesyłane są informacje z bazy o miejscu zakwaterowania, czy
przewidzianych aktywnościach. Warto zaznaczyć, że destynacja jest pilnie strzeżona do ostatnich godzin przed wylotem.
Jak podaje organizator oferta ta jest skierowana dla osób w wieku 20 - 30 lat, a jej koszty zaczynają się d 1 tys. dolarów za osobę dla Ameryki i 2.500 dla Europy za tydzień, dla dwóch osób, a cena zawiera zakwaterowanie, wyżywienie, przejazd/przelot, ubezpieczenia oraz opiekę biura podróży. Na
Na razie jest to wciąż nowy produkt na rynku turystycznym USA, jednak po komentarzach widać, że zaczyna on zdobywać coraz większą popularność. Zainteresowanie tego typu podróżą wykazują w szczególności osoby młode, które są bardziej otwarte na przygodę i wyjazd "w ciemno", niż osoby starsze.
Na razie jest to wciąż nowy produkt na rynku turystycznym USA, jednak po komentarzach widać, że zaczyna on zdobywać coraz większą popularność. Zainteresowanie tego typu podróżą wykazują w szczególności osoby młode, które są bardziej otwarte na przygodę i wyjazd "w ciemno", niż osoby starsze.
A co o mystery trip mówią specjaliści i eksperci branży turystycznej? Gdy przyjrzeć się z bliska ofercie typu tajemnicza podróż, to należy na pewno pogratulować pomysłu oraz idei.. którą może pomóc na sprzedaż wycieczki, które nie cieszą się zbytnim zainteresowaniem. Jest to na swój sposób takie "last minute", tyle że w ciemno. Za opcją wyboru mystery trip przemawia nie tylko jej forma, ale również cena, która jest znacznie korzystniejsza, niż normalne oferty wyjazdów. Wiadomo, że dla organizatora lepiej jest sprzedać wycieczkę nawet z zaniżoną ceną, niż nie sprzedać jej wcale.
A co z Polską? Czy tego typu oferta ma szansę przyjąć się na naszym, nie łatwym, rynku turystycznym? Opinie są różne. Już od dawna znane są oferty typu "fortuna", "bingo" lub "traf", w ramach których wiemy do jakiej destynacji polecimy, jakie świadczenia będziemy mieli w cenie, jakiego standardu hotel, ale nie wiemy, jaki dokładnie to będzie hotel. Czyli dla przykładu: wiemy, że lecimy do Bułgarii, do Złotych Piasków, otrzymamy hotel 5* z opcją wyżywienia all inclusive, ale nie znamy nazwy hotelu - dowiadujemy się tego na lotnisku lub na miejscu. Oferty takie są o ok 200 - 300 zł tańsze, niż normalne oferty, jednak nie cieszą się one oszałamiającą popularnością wśród polskich klientów, m.in. z ogromnej popularności sprawdzania jeszcze przed wyjazdem opinii o hotelu i wyboru odpowiedniego hotelu, który często motywuje całą podróż.
Jednak, według ekspertów Polska, jako jeden z krajów rozwijających się, staje się rynkiem zbytu także innowacyjnych usług, dlatego oferta typu mystery trip może zainteresować szczególnie młode osoby szukające przygody i wyzwań. Raczej nie znajdzie ona uznania i nie stanie się popularna wśród rodzin z dziećmi lub osób starszych, jednak nie taki jest target tej oferty. Jest to również szansa dla organizatorów na sprzedaż mniej popularnych wycieczek i ofert.
Co sądzicie o tym typie oferty, czy wybralibyście się na mystery trip?
Polecam również:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz